Nyheds brev

22-Mar-2024

26-Feb-2024

7-Apr-2023

Referat af Generalforsamling 2024

Referat af Generalforsamling 2024 kan nu findes under "referater".

Indkaldelse til Generalforsamling 2024 udsendt til medlemmer.

Referat af Generalforsamling 2023

Referat af Generalforsamling 2023 kan nu findes under "referater".

19-Feb-2023

Indkaldelse til Generalforsamling 2023 udsendt til medlemmer.

25-Marts-2022

07-December-2021

Referat af Generalforsamling 2022

Referat af Generalforsamling 2022 kan nu findes under "referater".

Snerydning / saltning

Som alle forhåbentlig kan se er der blevet ryddet for sne for nogle dage siden. Desværre er der stadigvæk en del is hist og her. Gert har lavet en aftale om saltning i nat og på fredag.

27-Juni-2021

Referat af Generalforsamling 2021

Referat af Generalforsamling 2021 kan nu findes under "referater".

05-Juni-2021

Indkaldelse til generalforsamling 24. juni 2021

Vores generalforsamling i Marts blev som bekendt udskudt på grund af Corona.
Nu er Danmark lukket lidt mere op så vi prøver igen.

Indkaldelse til generalforsamling 24. juni 2021 kl. 19 i LKB's lokaler er sent til medlemmerne.

Vh.
Bestyrelsen

20-Marts-2021

Generalforsamling udsat

Udsættelse af generalforsamling den 30. marts 2021 kl. 19
Det gældende forsamlingsforbud samt manglende mulighed for at få et lokale i LKB indebærer, at vi udsætter generalforsamlingen til senere.

Vh.
Bestyrelsen

09-Marts-2021

Indkaldelse til generalforsamling 2021

Der indkaldes til generalforsamling i LKB’s lokaler tirsdag, den 30. marts 2021
kl. 19 med følgende dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning for det forløbne år og godkendelse heraf
3. Fremlæggelse af årsregnskab til godkendelse
4. Godkendelse ag budget og vedtagelse af kontingent for det kommende
år
5. Valg af bestyrelse og to suppleanter (Anders Mehlsen og Anders Larsen
villige til genvalg for en toårig periode, Lasse Faarbæk og Michael
Holmstrøm er villige til valg som suppleanter)
6. Valg af formand
7. Valg af revisor
8. Eventuelt

30-September-2020

De nye vedtægter er godkendt

De nye vedtægter som blev godkendt på den ekstraordinære generalforsamling i fredags er nu også godkendt i kommunen. Vedtægterne er også opdateret her på hjemmesiden.

26-September-2020

Opdatering af hjemmesiden

Referat af ordinær og ekstraordinær generalforsamling er lagt på hjemmesiden.
Ydermere er siden "Bestyrelsen" opdateret med den nye bestyrelses konstituering og nye supleanter.

07-August-2020

ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben

Corona spændte ben for generalforsamlingen i foråret men nu prøver vi igen.
Alle medlemmer burde have fået en mail for noget tid siden. Men her et udtræk af mail.
Ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben
Tirsdag den 25. august 2020 kl. 19.00 i Gistrup Hallen.

Dagsorden.

Valg af dirigent.
Formandens beretning for det forløbne år og godkendelse heraf.
Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskab.
Fremlæggelse og godkendelse af budget og kontingent.
Forslag om ændring af vedtægter: Nyt stk. 2 til §3 og nyt stk. 4 til §6 (udkast fremsendes senere)
Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
På valg til bestyrelsen er:
Niels Andersen (modtager genvalg)
Gerts Davids (modtager genvalg)
Christian Nielsen (modtager genvalg)
Suppleanter, som er på valg:
Troels Frøkjær Christensen

Valg af formand.
Valg af revisor og revisorsuppleant. På valg er:
Revisor – Michael Holmstrøm
Revisorsuppleant
Eventuelt
Af hensyn til bestilling af mad og drikke vil det være ønskeligt med en forhåndstilmelding på: formand@barkenstubben.dk

21-Marts-2020

Generalforsamling aflyst

Generalforsamlingen den 26. marts 2020 i ejerlauget Barken - Stubben er pga. disse Corona-tider aflyst. Møderlokaler i LKB er lukket.
Bestyrelsen vender tilbage med en ny dato for generalforsamlingen snarest mulig.
mvh
Formanden Christian Nielsen

09-Januar-2020

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Ejerlauget

Ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben afholdes Torsdag den 26. Marts 2020 klokken 19.00 i LKB mødelokale A.

08-Juni-2019

Græs klipning

Græsset på fælles arealerne vil blive slået hver 9 til 11 dag. Ca 20 gange om året. Hver 3 gang bliver kanterne trimmet.

08-April-2019

Referat af Generalforsamling 2019 kan nu findes under "referater".

04-Marts-2019

Dagsorden til Generalforsamling 28 Marts 2019

Dagsorden.

1. Foredrag v/Bo trygt! Ambassadør - en ekspert i forebyggelse af indbrud, der giver gode råd om, hvordan vi bedst sikrer vores boliger mod indbrud.
2. Valg af dirigent.
3. Formandens beretning for det forløbne år og godkendelse heraf.
4. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskab.
5. Fremlæggelse og godkendelse af budget og kontingent.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
På valg til bestyrelsen er:
Mette Frank (modtager ikke genvalg)
Anders Mehlsen (modtager genvalg)
Suppleanter, som er på valg:
Troels Frøkjær Christensen
Michael Søgaard
7. Valg af formand. Christian Nielsen modtager genvalg.
8. Valg af revisor og revisor suppleant. På valg er:
Revisor – Simon Jensen (modtager ikke genvalg)
Revisor suppleant - Erik Netteberg
9. Eventuelt

27-Februar-2019

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Ejerlauget

Ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben afholdes Torsdag den 28. Marts 2019 klokken 19.00 i Gistrup Hallens Cafeteria.

03-Februar-2019

Ejerlaugets Persondatapolitik nu lagt på hjemmesiden

Ejerlauget har nu vedtaget foreningens persondatapolitik. Dokumentet der omhandler dette er lagt ind under Dokumenter/Persondatapolitik.

02-Marts-2018

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Ejerlauget

Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben

Tirsdag den 27. marts 2018 klokken 19.00 i Gistrup Hallens Cafeteria.

Dagsorden.

Valg af dirigent.
Formandens beretning for det forløbne år og godkendelse heraf.
Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskab.
Fremlæggelse og godkendelse af budget og kontingent.
Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
På valg til bestyrelsen er Gert Davids og Niels Andersen. Begge modtager genvalg
Suppleanter, som er på valg er Troels Frøkjær Christensen og Michael Søgaard. Begge modtager genvalg
Valg af formand. Christian Nielsen modtager genvalg.
Valg af revisor og revisor suppleant.
Eventuelt


Forslag fra medlemmer, der ønskes fremsat til afstemning udenfor dagsorden, skal indsendes til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen.

14-Marts-2017

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben

Ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben afholdes onsdag den 29. marts 2017 klokken 19.00 i Gistrup Hallens Cafeteria.

22-Maj-2016

Gert har været rundt på veje og stier og lavet lidt optegnelser om tilstanden på brønde og asfalt. Status på disse er noteret på et kort som der er scannet og lagt i et PDF dokument. Vi har samtidig benyttet lejligheden til at scanne andre kort ind også som er i bestyrelsens varetægt. Det er kort som viser hvilke grønne områder som vi skal holde, placering af Bredbånd kabler / Fjernvarme rør osv. Dette pdf dokument kan findes under "Dokumenter/Diverse Kort".

18-Februar-2016

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Ejerlauget Barken-Stubben

Torsdag den 17. marts 2016 klokken 19.00 i Gistrup Hallens Cafeteria, i billard rummet.


Dagsorden.
Valg af dirigent.

Formandens beretning.

Fremlæggelse af årsregnskab.

Fremlæggelse og godkendelse af budget og kontingent.

Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.
På valg til bestyrelsen er Niels Andersen og Peer Nielsen. Peer Nielsen ønsker ikke genvalg.
På valg som suppleanter er Henrik Sørensen og Gert Davids.
Valg af formand.

Valg af revisor og revisorsuppleant.

Eventuelt


Forslag fra medlemmer, der ønskes fremsat til afstemning udenfor dagsorden, skal indsendes til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen.
Årsregnskab 2015 og budgetforslag 2016 er sent til medlemmerne.

Af hensyn til bestilling af mad og drikke vil det være ønskeligt med en forhåndstilmeldelse formand@barkenstubben.dk. Evt. telefon 40 26 01 25. Tilmeldingen er kun vejledende.

18-Februar-2016

Nyheds brev

Ejerlauget Barken-Stubben, februar 2016


Regnvandskloakker:
Egentlig er der ikke sket noget nyt i sagen, som er omtalt i forrige nyhedsbrev. De berørte grundejere i ejerlauget er blevet lovet et svar medio januar 2016. Da dette ikke er sket, har formanden rykket Aalborg Kommune 2. gang for et svar. Svar er ikke modtaget endnu.


Parcelhusejernes Landsforening, PL:
Ejerlauget blev i 2015 medlem af Parcelhusejernes Landsforening. Det gjorde vi, fordi ejerlauget havde behov for sagkyndig bistand i striden med Aalborg kommune om vedligeholdelsen af regnvandskloakkerne. Da det både er ejerlauget og medlemmerne af ejerlauget, der er medlemmer hos PL, kan det enkelte medlem af ejerlauget også søge rådgivning i PL vedrørende eventuelle problemer som husejer. PL udgiver et tidsskrift, Mit Hus, som behandler problemer og udfordringer for husejere, og det vil ejerlaugets medlemmer modtage flere gange om året med posten.


Parkering:
Bestyrelsen har undersøgt, om der hersker særlige parkeringsregler på stam- og boligveje i vores område. Det gør der ikke – på vores veje gælder de almindelige færdselsregler. De mest relevante regler er, at man ikke må parkere tættere end 10 meter fra vejkryds samt at man ikke må parkere over for indkørsler. Kommunen har som supplement til færdselsloven udfærdiget en bekendtgørelse om standsning og parkering i kommunen. Bekendtgørelsen kan findes her på hjemmesiden.


Medlemsliste:
Medlemsliste er sendt ud. Ved ændringer kontakt da kasserer Mette Frank kasserer@barkenstubben.dk . PL, som udsender Mit Hus, bliver ajourført fra vores medlemsliste. Det samme gør NETS, som udsender PBS/girokort opkræving vedr. vores kontingent.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen.

20-December-2015

Nyhedsbrev

Ejerlauget Barken – Stubben

December 2015

Nyhedsbrev
Hermed ejerlaugets nyhedsbrev ultimo 2015.
Den nye bestyrelse
På generalforsamlingen den 31. marts blev følgende valgt, og bestyrelsen har organiseret sig således:
• Christian Nielsen, Stubben 82, formand
• Anders Mehlsen, Barken 28, næstformand
• Mette Frank, Stubben 60, kasserer
• Peer Nielsen, Barken 12 B, ansvarlig for veje, stier og grønne områder
• Niels Andersen, Stubben 58, webmaster
Regnvandskloakker
Kommunen ”har været efter” ejerlauget med hensyn til tre regnvandskloakker på Stubben. Der er sket sammenfald af vejbanen omkring kloakkerne, så man risikerer at falde, hvis man passerer dem. Kommunen påbød derfor ejerlauget at retablere disse kloakker.
Ejerlauget har gjort indsigelser imod påbuddet og klaget over det til Vejdirek-toratet. Vejdirektoratet gav ejerlauget medhold i, at kommunen ikke kan påbyde ejerlauget at retablere, men nok den enkelte lodsejer.
Kommunen har derfor efterfølgende påbudt de enkelte lodsejere at få kloak-kerne bragt i orden. Det drejer sig om kloakker ud for
• Stubben 82 (Christian Nielsen m. fl.)
• Stubben 76 (Esben Ingstrup m. fl.)
• Stubben 58 (Kim Kristensen m. fl.)
Status for de disse grundejere er p.t.:
• Stubben 82, sagen undersøges nærmere af kommunen
• Stubben 76, sagen er droppet
• Stubben 58, sagen undersøges nærmere af kommunen
Formanden har forgæves rykket kommunen for svar, men er lovet en tilbagemelding medio januar.
Ejerlauget er blevet medlem af Parcelhusejernes Landsfore-ning (PL)
Som følge af kommunens påbud om retablering af kloakkerne, valgte bestyrelsen at melde ejerlauget ind i PL for at kunne trække på juridisk assistance i sagen.
Nu da påbuddene rettes mod den enkelte grundejer, er det meget fint, at denne assistance også tilkommer ham. Helt generelt er det sådan, at man i PL kan hente rådgivning til almindeligt forekommende problemer med kommunen, håndværkere med videre, hvilket er meget betryggende.
På PL’s hjemmeside, http://parcelhus.dk/portal/Tilbage%20til%20forside kan du læse mere om landsforeningen.

Ejerlaugets hjemmeside
Bestyrelsen er i færd med at oprette en hjemmeside, hvor du kan finde relevante oplysninger om ejerlauget.
Snerydning og glatførebekæmpelse
Der er truffet aftale med entreprenør Niels Brøndum, Sdr. Tranders, om at sørge for snerydning og glatførebekæmpelse. Dette arbejde finder sted i samarbejde med de øvrige ejerlaug i området.
Oplever du i den kommende vinter problemer på området, så kontakt venligst Peer Nielsen på 40260125.
Næste generalforsamling
Næste generalforsamling forventes afholdt tirsdag, den 15. marts.

Venlig hilsen
Bestyrelsen

18-December-2015

Så er Barken Stubben Ejerlaug website i luften

Så er www.barkenstubben.dk købt

Del siden